فرانشیز در بیمه آتش‌سوزی چیست

فرانشیز در بیمه آتش‌سوزی چیست

فرانشیز در بیمه آتش‌سوزی چیست

۱۳۹۷-۵-۱۰ ۱۸:۴۷:۴۴ +۰۰:۰۰ ۲۷ خرداد ۱۳۹۷|دسته‌بندی: مقالات|برچسب‌ها: , |بدون ديدگاه

فرانشیز در بیمه آتش‌سوزی چیست

اگر که بیمه‌گذار ما به خسارتی رسیده باشد. در آن زمان متوجه می‌گردد فرانشیز در بیمه آتش‌سوزی یعنی چی؟
بیشتر اوقات بیمه‌های منازل مسکونی یا حتی بیمه‌های صنعتی انبار‌ها به ماده ۱۰ دچار می‌گردند. چراکه تفکیک ریسک می‌گردد، کارشناس شرکت مربوطه بازدید می‌کند، ولی فقط به گرفتن عکس مبادرت می‌ورزد یا به ترساندن بیمه‌گذار بنده بار‌ها شنيده و دیده‌ام کارشناس شرکت‌های مختلف از ادبیات دستوری استفاده کردند.
شما این را بنویسید.
(در این محل سیگار نکشید)
 اینجا حتماً یک کپسول بگذار
 اینجا حتماً این کار را بکن، این اقدام را بکن.
درحالی‌که طبق نامه‌ای باید به بیمه‌گذار اعلام گردد اگر شما بنویسید.
«لطفاً سیگار نکشید» و مراقبت بکنید از … . به این دلايل ۳۰%، ۵۰%، حتي ۸۰% احتمال اینکه ۵۰ سال آینده آتش نگیرید هست و ریسک آتش‌سوزی شما کاهش می‌یابد این مسئله مورد استقبال کسی قرار نمی‌گیرد که عمدتاً یک جوانی بیاید و به او تحکم کند.
متأسفانه ما در بخش‌ بیمه آتش‌سوزی در شرکت‌های خصوصی افراد کارشناس پرورش نمی‌دهیم.
معمولاً جوانانی تازه‌کار استخدام می‌شود، وارد این رشته می‌شوند و تجربه کسب می‌کنند بعدازاینکه تجربه کسب کردن‌اند. انگیزه از آن‌ها گرفته می‌شود و نهایتاً یک مدیریت یا سمت اداری به آن‌ها داده می‌شود؛ که این يك معضل اداری در صنعت بیمه کشور ما است. شخصی که ۱۰ الي ۱۵ سال زحمت کشید و موردتوجه قرار نگرفت حالا که بر روی صندلی نشسته‌‌ است بیشتر استراحت می‌کند تا ریسک کند بازهم آن فرهنگی که چند دهه در کشور ما هست. کسی برای انجام ندادن کاری کمتر زیر سؤال می‌رود تا انجام کاری نادرست بخصوص در صنعت بیمه که ریسک مسئله‌ی
موردتوجه‌ی است که چرا آن نشد؟ چرا این‌گونه نشد؟ پس کارشناسان خبره ما در این رشته خیلی جرئت ریسک ندارند.
ما شاهد هستیم که فلان شرکت خصوصی آمده است ریسک پرخطری را انتخاب کرده است. حق بیمه مناسبی از بیمه‌گذار خود نگرفته است و مورد بیمه منجر به خسارت گردیده است و شرکت خصوصی نتوانسته است خسارت را پرداخت کند و بیمه‌گذار بیچاره در زندان و شرکت خصوصی هم چندمیلیاردی از پرتفوی بیمه آتش‌سوزی خود را خرج کرد.
 بیمه‌گذار در زندان، شرکت بیمه خصوصی و مدیر مربوطه زیر ذره‌بین، زیر سؤال فقط دلیل! عمده‌ترین دلیل این است که نرخ واقعی گرفته نشده است و ريسك كارشناسي و موارد خطر گوشزد نشده است و در اين رشته، بیشتر شرکت‌ها (به‌جز دو الی سه شرکت بیمه‌ای) اندوخته بسیار پایینی دارند، درصد پرتفوی رشته آتش‌سوزی در شرکت‌های بیمه‌گر كشور ما از كمتر از يك درصد پرتفوی كل، شركت شروع و بعضي از شرکت‌ها با اتخاذ سیاست‌های خاص، پرتفوی خود را به حدود پنج درصد از كل حق بيمه دريافتي شركت نيز سیاست‌گذاری کرده‌اند كه البته در بعضي از سال‌ها موفق بوده ولي در كل، راه طولاني در پيش است.
در سال قبل به علت آتش‌سوزی ساختمان پلاسكو و وحشت عموم از آن، به‌صورت خودكار پرتفوی اين رشته صعود داشت و امسال با شدت زلزله‌ها نيز مردم علاوه بر محل کسب‌وکار براي منازل خود نيز احساس خطر كرده و بیمه‌نامه خريداري کرده‌اند.
به نظر بنده ما می‌توانیم تا ده درصد از حق بیمه‌ها را از رشته بیمه آتش‌سوزی و خطرات طبعی آن دريافت داريم. چراكه هنوز كمتر از ٣٠ درصد منازل و محله‌ای كسب و همچنين کارگاه‌ها و … . داراي بیمه‌نامه‌های درست و كامل و كارشناسي شده هستند.
در گام اول با برنامه‌ای‌ تدوین‌شده دو برابري خواهد شد و در بلندمدت نيز جايگاه خود را تا ١٥ درصد پرتفوی پيش خواهد برد.
دراین‌بین بنده به‌عنوان عضوی از شبكه فروش با ٢٨ سال سابقه طرحي را آماده نموده‌ام. كه درفروش بیمه‌نامه آتش‌سوزی شرکت‌های بیمه ایی تحولي شگرف و مهم‌تر از آن پايدار ايجاد خواهد كرد.
در اين طرح مطالعات ميداني بنده و بيش از ٢٠٠ نفر از همکاران و كارشناسان صنعت لحاظ گرديده است.
چنانچه هر شركت بیمه‌ای بخواهد رشد پايدار داشته باشد. می‌تواند از اين طرح جدید استفاده بنمايد.
با آرزوی سربلندی ایران عزیز
محمد عبدالله نژاد انارستانی
( بيمه چي)

ثبت ديدگاه